Vi provar GLAMPING

Heej, hoppas att allt är bra med er.

Eftersom att vi är i en situation där vi inte kan göra så mycket och det finns inte samma möjlighet att resa på semester osv just nu så får man verkligen en helt ny bild av vad man kan göra här i Sverige. Vissa länder har ju inte kunnat göra något ens i sitt eget land men här i Sverige kan man ju det och har vi fint väder kan man dessutom vara utomhus vilket är ännu bättre.

Det började med att vi började prata om att tälta någonstans utomhus för att prova på, men sen bestämde vi oss för att åka till Ven vilket är en jätte fin Ö ca 20 min båttur från oss. Jag skulle boka tältplats och ser att dom har något som heter Glamping. Jag har faktiskt sett andra som gjort detta någon gång och velat prova själv men hade ingen aning om att det fanns på Ven. Så vi bokade det, packade varsin ryggsäck och bokade båt till Ven.

Vi hade sån sjuk tur med vädret och det var både varmt och soligt hela tiden när vi var där. Vi gick av både, hyrde cyklar, satte Bella i cykelkorgen och spenderade resten av dagen och natten på Ven.

Såhär bor man! Det finns madrass, täcke, kuddar, lampa och även eluttag så vill du ha med dig din Nespressomaskin, dator eller liknande så kan du liksom det haha. Vi hade bara med oss laddare och frukost ingick så vi sket i Nespressomaskinen hehe. Men vi fick också tofflor och badrockar samt handdukar så vi såg flera som gick och tog morgondopp i sina rockar och sen gick tillbaka till sina tält. Så sjukt mysigt verkligen.

Vi gick en lång promenad och sen tog vi våra cyklar och cyklade nästan hela tiden till olika platser, stränder, cafeer och restauranger.

På kvällen tog vi med oss snacks och cyklade mot solen. Vi ville hitta en plats där vi kunde se solnedgången så vi bara cyklade helt enkelt tills vi kom till en perfekt kulle vid havet där vi kunde lägga ut våran filt.

Sen cyklade vi tillbaka mot tältet igen, stannade för ett kvällsdopp och la oss sen under täcket med tjocktröja på. Precis när vi skulle sova så var det kallt men man fick upp värmen snabbt och sov jätte bra hela natten. Hela kroppen var varm förutom näsan haha. Men det var så värt det och så mysig grej att prova på, får ni chansen så tycker jag absolut att ni ska prova!